Virtual Campus
NU AANMELDEN VOOR Klantgerichtheid INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF

Klantgericht handelen

Klant- en Servicegericht denken en handelen

Wil je leren om op een klantgerichte manier om te gaan met lastige klantsituaties? Wil je de verwachtingen van de klant overtreffen? Wil je weten wat klantgericht communiceren precies is? Wil je vaardigheden trainen die noodzakelijk zijn voor het verbeteren van het klantcontact en de klantrelatie?

Tijdens deze populaire training leer je wat het betekent om als een organisatie, team en of medewerker de klant écht centraal te stellen. Je leert de grenzen aan te geven tussen klantvriendelijk, klantgericht en of klant gezwicht handelen.

Je gaat actief aan de slag met je eigen praktijkvraagstukken, waarbij je leert om ook in moeilijke situaties (klacht, ontevredenheid, etc.) klantgericht te blijven handelen. Je leert dat je de klant het beste van dienst kunt zijn door het klantperspectief centraal te stellen in de communicatie.

Met een glimlach klachten afhandelen

Alle klanten ambassadeur

Resultaat

  • Je hebt een helder beeld van wat klantgerichtheid anno nu inhoudt
  • Je beheerst de juiste technieken en vaardigheden om de regie in gesprekken te houden
  • Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klant- en servicegerichtheid
  • Je bent in staat effectief informatie te verzamelen door te luisteren, vragen te stellen, informatie samen te vatten en gericht door te vragen
  • Je gaat op een klantgerichte manier om met lastige klantsituaties
  • Je bent je meer bewust van het effect van emoties van jezelf en de klant en je weet hier beter mee om te gaan
  • Je krijgt meer inzicht in je eigen rol in klantgerichtheid en je invloed op klantgericht communiceren
  • Je kunt kort en bondig jouw organisatie, producten & diensten en jouw eigen rol presenteren

Doelgroep

De training is bestemd voor medewerkers die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten en die de verwachtingen van hun klanten willen overtreffen. Bijvoorbeeld: consultants, adviseurs, verkopers, accountmanagers, medewerkers van een klantenservice, verkoopbinnendienst en accountmanagers.

Certificaat

Heb je de gehele training gevolgd en met een voldoende afgerond? Je ontvangt van ons het certificaat ‘Klantgericht denken en handelen’.

Aanpak Action Learning

Eén van de belangrijkste kenmerken van de Action Learning methode is dat je werkt vanuit je eigen leerbehoefte en met jouw actuele vraagstukken uit de praktijk. De training is praktijkgericht en bijzonder interactief. Kennisdeling, zelfanalyses, oefeningen en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en functiegericht. Lees hier meer

Terugkomdag

Na een training of leertraject komt het nog wel eens voor dat de waan van de dag het toch weer overneemt. Oude gewoontes sluipen ongemerkt weer binnen en wil je de opgedane kennis weer opfrissen? Het is in deze tijd van complexe veranderingen onontkoombaar up-to-date te moeten blijven van de meest recente ontwikkelingen, kennis en vaardigheden. Onze visie hierop is dat leren alleen plaatsvindt op vrijwillige basis en vanuit je eigen motivatie.

Wij organiseren daarom 2x per jaar een gratis terugkomdag waar deelnemers en trainers elkaar kunnen ontmoeten, kennisdelen en netwerken. Nieuwe inzichten, ervaringen, leerwensen met elkaar delen en  je krijgt praktische handvatten mee om deze direct toe te passen in jouw dagelijkse praktijk.

Online leerplatform (Virtual Campus)

Wij hebben een modern online leerplatform. Het biedt deelnemers de mogelijkheid specifieke competenties nog sterker aan te spreken.

De Virtual Campus heeft een interactieve studiewijzer met: up-to-date studiemateriaal, nuttige links, praktijkopdrachten, achtergrondinformatie en interactieve toepassingen, zoals een Virtueel Klaslokaal, online coaching, e-learning, chats, forums, vragenlijsten, tests en filmpjes. Lees hier meer

Incompany & maatwerkoplossingen?

Actief samen Leren met collega’s?

Iedere organisatie is uniek, heeft zijn eigen cultuur, context, leiderschapsprincipes, doelen en praktijkvraagstukken. Maar hoe zet je jouw mensen in hun kracht en hoe krijg je ze mee?

Wij geloven in samenwerking en maatwerk. Aan de hand van jullie vraag kijken we in co-creatie welke training of traject bijdraagt aan de meest effectieve oplossing voor jouw organisatie, het team of de medewerkers. We formuleren gezamenlijk doelstellingen en resultaatafspraken.

Doorbraak realiseren in gedrag, samenwerking en leiderschap

Al onze opleidingen en trainingen geven we ook incompany

Meer impact door combinatie van online en offline leren

We brengen door Actieleren samenhang in leiderschapsontwikkeling en verandering. Onze specifieke aanpak levert direct resultaat op waar je het wilt: de praktijk op de werkvloer. Door met collega’s samen te werken en te samen te leren aan actuele problemen maak je echte impact. Dat noemen wij Actief Samen Leren. Lees hier meer

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie of team kunnen betekenen? Neem gerust contact op met één van onze adviseurs.

Contact of informatie

Wil jij Action Learning Coach worden? Klik hier